Köpvillkor

BESTÄLLNING. Beställaren måste vara myndig för att beställningen ska vara giltig. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.

PRISER anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag du gör din beställning.

BETALNING sker via Klarna checkout. Ni kan betala med betalkort, direktbetning i bank el. med faktura. 

LEVERANS. Beställningen skickas normalt från oss inom 5 arbetsdagar. Om leveranstiden av någon anledning skulle avvika från normal tid meddelar Dolly Style webshop kunden, förutsatt att kunden har angivit en korrekt e-postadress .

Returer

Vi gör vårt bästa för att säkerställa att produkterna som du beställer levereras till dig i sin helhet och enligt dina specifikationer. Om du trots detta får en ofullständig beställning eller fel produkter, eller det finns någon annan orsak till att du inte är nöjd med din beställning, ser vi till att åtgärda det hela på bästa tänkbara sätt. 

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Det innebär att om du köper en vara på Dollystyleshop.se, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Vid returer kräver vi att varan är oanvänd.

Om ni vill ångra ert köp meddelar ni Dollystyleshop via returformuläret innan ni returnerar varan. Vi betalar tillbaka köpbeloppet efter att returen mottagits. Som kund betalar du själv returfrakt, och ångrad produkt bör förpackas väl (lämpligen i samma emballage som den skickades i). Du som konsument ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat om produkten skadas eller kommer bort under frakt.
Returadress; Textil Interiör (dollystyleshop), Fabriksgatan 1B, 571 78 FORSERUM

Produkter och produktkategorier som är undantagna från ångerrätten:

  • Strumpor och underkläder.
  • Peruker.

Avbeställa eller byta produkt.

För att ångra ett köp behöver du först ta emot din produkt och sedan kontakta oss.
Vi gör inga byten, utan det sker ett återköp och ni gör sedan en ny beställning.
Om en vara ej hämtas ut, utan går i retur till oss, återbetalas varans pris, ej frakten.

 

Garanti och reklamationsrätt. 

Vid Reklamations- och Garantiärenden görs alltid en bedömning av Dollystyleshop eller dess samarbetspartner för att säkerställa orsak. Fraktkostnad för returhantering vid Fel på produkt eller order bekostas av den Dollystyleshop. 

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis och underlag för reklamationsrätt. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten och vid reklamationer.

Återbetalning

När din retur har accepterats görs en återbetalning med samma betalningsmetod som du använde vid köptillfället. Det innebär att återbetalningar endast kan ske till samma källa som du använde för att köpa produkterna från början (kreditkortsköp betalas till exempel tillbaka till ditt kreditkort). Vid retur av reklamerade produkter skickas ersättningsprodukt ut till dig utan extra kostnad förutsatt att reklamationen godkänns.

Support

Vi har som mål att besvara samtliga ärenden inom 72 timmar, och vi gör alltid så gott vi kan för att uppfylla det målet även under dagar då vi inte är fullt bemannade. Tänk dock på att vår kundtjänst inte har öppet under lördag och söndag eller allmänna helgdagar.